Deep Release Soma Yoga online

Deze yogalessen zijn voor mensen die graag de dagelijkse stress loslaten, maar er niet in slagen om persoonlijk naar de studio te komen of gewoon liever yoga vanuit het comfort van hun huis volgen. Diepe ontspanning Soma Yoga online is speciaal ontworpen voor diepe ontspanning, energieherstel, natuurlijke ademhaling en het loslaten van fysieke en mentale spanningen. Het tempo van de les is laag, wat je de mogelijkheid geeft om lichaamsbewustzijn te ontwikkelen en daardoor diepgewortelde spanningen in het lichaam te leren herkennen en los te laten.

Deep Release Soma Yoga online omvat:

Herstellende yoga

is een langzame en zachte vorm van yoga die de bedoeling heeft je in een diepe staat van ontspanning en rust te brengen. Ik gebruik verschillende rekwisieten zoals dekens, kussens en blokken om het lichaam te ondersteunen in verschillende yogahoudingen, waardoor het hele systeem in een diepe ontspanning kan komen. Deze form van yoga heeft eenverjongend effect op lichaam en geest, omdat het je toelaat om van een vecht-of-vluchtreactie af te dalen naar het parasympathische zenuwstelsel, waardoor de zogenaamde "ontspanningsreactie" wordt geactiveerd. Hierdoor kan je  lichaam kan zichzelf volledig vernieuwen.

 

 

Mindful Embodied Hatha Yoga

Mindfulness is een veel voorkomende term die zijn oorsprong heeft in het boeddhisme. Het betekent dat je je van moment tot moment bewust blijft van je gedachten, gevoelens, gewaarwordingen en de omgeving. Embodiment of Belichaming betekent volledig aanwezig zijn en verbonden zijn met je lichaam. Dit is een oefening die je helpt een staat van volledige verbinding met je lichaam te ervaren, een toestand waarin je je aanwezig en een geheel voelt. Embodied Awareness is een term die wordt gebruikt op het gebied van somatische psychotherapie, somatische bewegingseducatie en dans. Mindfulness en Embodiment zijn een belangrijk onderdeel van Soma Yoga. Tijdens mijn lessen oefenen we om elke pose bewust in te duiken. We gaan dieper in op de sensaties van lichaam en adem. Dat betekent langzamer gaan en langer blijven in elke pose. Dit soort benadering van yoga heeft een diepgaand en onmiddellijk effect op de mentale en emotionele toestand.

 

Ademwerk

Ademwerk is een essentieel onderdeel van Soma Yogalessen. We passen ademwerk toe met de bedoeling het mentale, fysieke en spirituele welzijn te verbeteren. Ademwerk bevordert diepe ontspanning en helpt je je energieker te voelen. In Soma Yoga is elke pose een speurtocht. Door mindfulness en belichaamd bewustzijn toe te passen creëer je meer verbindingen tussen je ademhaling en je lichaam. Je leert blokkades in het lichaam herkennen en loslaten. Hierdoor leer je je natuurlijke adem herkennen en bevrijden.​

 

​Meditatie

 

Er is eindeloos onderzoek gedaan naar de voordelen van meditatie op onze gezondheid. Onderzoek toont aan dat meditatie ons kan helpen om beter om te gaan met negatieve gevoelens en emoties. Hoewel er veel vormen van meditatie zijn, is het uiteindelijke doel een gevoel van ontspanning en innerlijke rust, wat de geestelijke gezondheid kan verbeteren. In Soma Yoga lessen leren we ons diep te concentreren op de sensaties van het lichaam en gewoon aanwezig te zijn. Aanwezig zijn, de ademhaling observeren, bewust worden en in verbinding staan ​​met je lichaam zijn enkele basiscomponenten van meditatie, een essentieel onderdeel van elke Soma Yoga-les.